کلود گیمینگ-ابر استریم-کلاد گیمینگ-بازی رایگان-cloud gaming-گیمینگ ابری-بازی آنلاین-بازی رایگان-بازی دو نفره-بازی موبایل-استریم-بازی گروهی-peranix
بهترین سرویس بازی ابری(Cloud Gaming) در سال 2022

بهترین سرویس بازی ابری(Cloud Gaming) در سال 2022

بهترین سرویس های بازی ابری سال 2022

این روز ها اسم بازی ابری (cloud gaming ) سر و صدای زیادی به پا کرده و هر روز در حال پیشرفته و شرکت های بزرگی روی  توسعه آن کار میکنند اما شاید بد نباشه که  اول در مورد گیمینگ ابری  صحبت کنیم  و بعد بریم سراغ معرفی برترین سرویس های  بازی ابری در سال 2022  

تا حالا شده یه وقتایی برای اجرای بازی، سیستمت به خاطر یک سری مشکلات نتونه اون بازی را اجرا کنه و یا دلت بخواد همون بازی  را روی موبایلت هم بازی کنی ولی نسخه موبایل نداشته باشه؟

اینجاست که کلود گیمینگ به کار میاد!

سرویس‌های بازی ابری به شما این امکان رو میدهند که به راحتی بازی‌هایی با کیفیت Full HD یا 4K را در فضای ابری بازی کنید.

شما میتونید به راحتی  بازی‌های مورد علاقه خودتون  رو به صورت live و بدون تاخیر بازی کنید.

و به زبان ساده تر انگار داخل اینستاگرام لایو میبیند با این تفاوت که  شما با هر حرکتی که روی کیبورد و موس و دسته ی بازی انجام میدهید، سریعا روی بازی اعمال میشه.

شما با  استفاده از سرویس بازی ابری  پرانیکس، میتونید با هر نسخه ای از موبایل و pc و تبلتی که دارید بازی های هیجان انگیز و با کیفیتی رو بازی کنید و تجربه خوبی از بازی کردن در فضای کلود گیمینگ داشته باشید.

اگر دوست داری در فضای بازی ابری بازی کنی همین الان دکمه زیر رو بزن.

حالا بریم سراغ بررسی سرویس های بازی ابری در جهان

سرویس های بازی ابری(Cloud Gaming)

peranix.1

به جرات میتونیم بگیم  که سرویس گیمینگ ابری پرانیکس مزایای بسیار زیادی رو برای کاربران ایران فراهم کرده این سرویس از سال 98 کار خودش رو شروع کرد و به همراه تیم جوانی که چندین سال به عنوان گیمر، با تمام مشکلات و دغدغه های این حوزه آشنا بودند، تونستند شرایطی رو برای کاربران ایران فراهم کنند که بتونند بازی های با کیفیتی رو با هر دیوایسی که دارند بازی کنند.

شما در این سرویس فقط نیاز به دو تا چیز دارید که  بتونید یک بازی رقابتی و باکیفیت را تجربه کنید.

 فقط کافیه، یک دستگاهی داشته باشی که مرورگر(browser )مانند کروم روی آن نصب باشه و یک اینترنت، با سرعت خوب داشته باشی.

سرویس گیمینگ ابری پرانیکس

یکی از پارامتر های مهم در سرویس بازی ابری ، سرعت بالا و بدون تاخیر (Ping) است که سرویس پرانیکس  تونسته به خوبی این شرایط را برای کاربران فراهم کنه.

شما معمولا برای استفاده از سرویس بازی ابری باید پول زیادی بپردازید اما پرانیکس شرایطی رو برای کاربران فراهم کرده، مثل اینترنت نیم بها، تا بتونید با کمترین هزینه از بهترین و با کیفیت ترین بازی ها  لذت ببرید. 

Google Stadia.2

سال 2018 بود که گوگل نسخه اولیه(بتا) به نام project stream را رونمایی کرد و در رویداد GCD،

stadia به طور کامل رونمایی شد.

در این سرویس شما می تونید با خروجی 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K و شدت گرافیکی 10.7 ترافلاپس یعنی  بیشتر از ترکیب قدرتمند  ps4 pro ، xbox one x  بازی  خود  را تقریبا روی هر نسخه از موبایل و pc که دارید انجام دهید.

سرویس های Google با تمام قدرت می تونند پردازش را مدیریت کنند و حتی نیاز به  هیچ دانلود و نصبی هم وجود نداره.

یکی دیگر از امکانات منحصر به فرد این سرویس ابری، یه عضو دوست داشتنی از خانواده گوگل به اسم دسته بازی ( Controller ) استادیا است. این دسته برای جلوگیری از تاخیر(ping) به یک اتصال Wi-Fi جداگانه متصل میشود.

این دسته ویژگی های جذابی داره که یکی از ویژگی هایی که اون رو از بقیه دسته ها متفاوت کرده داشتن چند تا دکمه خاص است.

سرویس بازی ابری گوگل استادیا

این دسته یه دکمه Capture داره که اگه اونو فشار بدید شروع میکنه به ضبط کردن از بازی و شما میتونید بازیتون رو برای بقیه استریم کنید.

یک دکمه دیگه به اسم Assistant هم داره که وصل میشه به Google assistant و اگر جایی از بازی گیر کردی میتونی از طریق این دکمه در حین بازی سوال کنی تا کمکت کنه !

حالا  بریم سراغ هزینه های بازی در google stadia ببینیم قیمت ها در چه وضعیتیه.

به این صورت که  برای استفاده از Stadia باید اول یه هزینه 120 دلاری پرداخت کنید که بهتون یه کروم کست(Chromecast) میده و یه اکانت Stadia pro که میتونید باهاش به مدت سه ماه Multiplayer و هم با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه بازی کنید.

به علاوه یک برنامه رایگان و محدود هم داره که  که در کشور های آمریکا، آلمان ، کانادا و تعدادی دیگر از کشور های اروپایی در دسترس قرار گرفته .

با توجه به  تحریم های گوگل علیه ایران و همچنین از نظر فنی( دور بودن موقعیت جغرافیایی سرورها و پینگ بالا)  امکان استفاده از این خدمات در کشور ما وجود نداره.

اما شما میتونید دکمه زیر را کلیک کنید تا تجربه بازی در فضای ابری رو داشته باشی

یکی از ویژگی هایی که شاید یکم کاربران رو اذیت کنه اینه که اگر یوتیوب را دیده باشید، میدونید که هر زمان سرعت اینترنت کند شه، کیفیت ویدئو هم پایین میاد.

این اتفاق در Google Stadia هم وجود داره . اگر سرعت اینترنت شما به نحوی کند شه، کیفیت ویدئو رو به کیفیت پایین تر تغییر میده که تجربه بازی خیلی خوبی رو نخواهید داشت.

Xbox Cloud Gaming.3

یکی دیگر از سرویس های بازی ابری،  Xbox Cloud Gaming است که سرویس رسمی بازی ابری مایکروسافت است.

قبلاً در دوره کوتاه بتا خود با نام Project x Cloud شناخته میشد.

در ابتدا، این سرویس فقط با  موبایل اندرویدی قابل استفاده بود. با این حال، از آن زمان دامنه دسترسی خود رو به رایانه های ویندوز 10، همراه با پشتیبانی از دستگاه های آیفون و آی پد اپل، از طریق یک مرورگر وب گسترش داده.

این اقدام مایکروسافت باعث نزدیک تر شدن به سرویس  محبوب Google Stadia  در فضای رقابت شد.

سرویس گیمینگ ابریXbox Cloud Gaming

همچنین ارتباط Xbox Cloud Gaming با  Game Pass Ultimate برای کاربران جذابیت زیادی به وجود آورده.

که یکی از امکاناتی که این سرویس در اختیار کاربران قرار میده پشتیبانی  از شوک لمسی (touch input overlay) است.

این سرویس از همان روزهایی که Project x Cloud نام داشت، از صفحه‌نمایش‌های لمسی پشتیبانی میکرد. در حقیقت مایکروسافت یک شوک لمسی(touch input overlay) ایجاد کرده که به شما اجازه میده بدون نیاز به دسته، بازی ها رو مستقیماً بر روی صفحه نمایش تلفن هوشمند یا تبلت انجام دهید.

playstation now.4

از سال 2014 سونی هم اولین محصول cloud Gaming خود رو به اسم Sony PlayStation Now رو ارائه کرد.

که شما در این سرویس بازی ابری به  بیش از 800 بازی دسترسی دارید حتی بازی های پرطرفداری مثل

  Fortnite ، Red dead، GTA V ، PUBG ، Uncharted و شما  پس از پرداخت هزینه اشتراک، می تونید به آن ها دسترسی داشته باشید. 

حتی  میتونید بازی ها را دانلود کنی و بعد بازی کنی و با استفاده از سرورهای PS Now آنها را به کمک استریم تجربه کنی. 

سرویس بازی ابریplaystation now

تنها اشکال استفاده از PS Now، سازگاری محدود آن با پلتفرم های مختلف و عدم وجود بازی هایی است که اخیراً راه اندازی شده.

سرویس گیمینگ ابری PS NOW از سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند مانند اندروید یا iOS پشتیبانی نمیکنه و فقط روی رایانه‌های شخصی ویندوز یا کنسول‌های پلی‌استیشن اجرا میشه.

shadow.5

 میرسیم به shadow که به نظر اسمش رو بزاریم سرویس رایانه ای ابری  بهتر باشه تا یک سرویس بازی ابری . چون برخلاف سایر سرویس‌های بازی ابری، Shadow یک کامپیوتر کامل در اختیار شما قرار میده.

 شما یک کامپیوتر جدید ، که مجهز به کارت‌ گرافیک‌ حرفه‌ای Quadro P5000 شرکت انویدیا ست  دریافت میکنید که از لحاظ عملکرد، Shadow ادعا می‌کنه که این کارت‌‌های گرافیک به اندازه کارت‌های GTX 1080 سریع هستند و کاربر میتونه تمام تنظیمات سیستم رو در رایانه ویندوزی مانند یک دستگاه معمولی تغییر بده.

بهترین سرویس بازی ابری shadow

بهترین ویژگی در مورد Shadow اینه که هر بازی روی دستگاه ویندوز اجرا بشه رو پشتیبانی میکنه. 

کیفیت stream و تأخیر (ping) فوق‌العاده عالیه و بهترین تجربه کاربری رو ارائه میده. 

در این سرویس شما فقط میتونید از 256 گیگابایت حافظه استفاده کنید.

با این حال این موضوع مشکل جدی ایجاد نمیکنه، 256 گیگابایت میتونه چند بازی را در خود جای بده، اما بهتر بود که فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشیم. خوشبختانه، سرعت دانلود بسیار سریعه، بنابراین حذف، نصب و راه اندازی مجدد بازی ها بسیار آسان است.

 قیمت این سرویس گیمینگ ابری نسبت به دیگر سرویس ها گرون تره که با توجه به خدماتی که ارائه میده میتونه منطقی باشه و علاوه بر آن با خرید از Shadow، شما یک کامپیوتر میخرید، نه بازی‌هایی که روی آن اجرا میشوند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که بر روی سیستمی که میخرید بازی، استریم یا موارد مشابه وجود ندارد و باید جداگانه برای نصب و استفاده از بازی های مورد علاقه خود هزینه کنید.

 

GeForce Now.6

در سال 2014 شرکت  NVIDIA  هم وارد جریان  Cloud Gaming  شد با اینکه بیشتر تمرکزش روی تولید کارت گرافیک بود. اسم سرویس آن GeForce Now است و از سال 2017  این سرویس برای همه کاربران در دسترس قرار گرفت.

این سرویس از کارت گرافیک نسل tesla  برای زیر ساخت بازی ابری استفاده کرده.

 در خصوص هزینه ها دو گزینه وجود دارد که یکی عضویت رایگانه که به شما این امکان رو میده هر بازی رو به مدت یک ساعت انجام دهید و امکان دارد مجبور بشید در صف قرار بگیرید زیرا اولویت با کسانی که حق اشتراک داشتن.

اعضایی که اشتراک ماهیانه را خریدند که به آن ها founders گفته میشه میتونند به صورت نامحدود بازی کنند.

بهترین سرویس بازی ابری GeForce Now

 

طبق گفته NVIDIA  برای داشتن تجربه ی عالی از این سرویس نیاز به میانگین سرعت 50Mbit/sec یا 6 مگابایت دارید که با سرعت 15Mbit/sec هم قابل استفاده است.

این نکته هم مهمه که nvidia خروجی با حداکثر کیفیت 1080p با نرخ تصویر 60fps برای کاربر در نظر گرفته و متاسفانه امکان تغییر تنظیمات تصویر دریافتی وجود نداره.

نرم افزار GeForce Now در انواع مختلفی برای اندروید، iOS و مک عرضه میشه و از طیف وسیعی از سخت افزارها پشتیبانی میکنه. و این رو هم بگم که GeForce Now  از همه بازی‌ها پشتیبانی نمیکنه.

vortex.7

Vortex یک رقیب نسبتاً جدید در میان سرویس های بازی ابری ست. بهترین رابط کاربری اپلیکیشن یا ویژگی های جالب را با Vortex تجربه نخواهید کرد، اما کیفیت پخش قابل قبولی داره. با وجود هزینه اشتراک کم، لیست بازی گسترده ای داره. Vortex با استفاده از یک مرورگر و دستگاهی که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی میکنه، ارائه میشه اما نسخه دسکتاپ آن دارای عملکرد محدودی است.

سرویس بازی ابری Vortex

پلتفرم اندرویدی  Vortex تجربه بازی بهتری رو برای شما ایجاد میکنه زیرا می تونید کنترل های خود رو برای هر بازی درست مانند یک شبیه ساز سفارشی کنید. با این حال، تجربه کلی بازی بدون لگ نیست. افت فریم و تاخیر(ping) به خصوص در تنظیمات بالاتر رایج است.

Amazon luna.8

Amazon luna یک محصول نسبتاً جدید از سرویس گیمینگ بازی ابری است و فقط در کشور آمریکا به صورت بتا در دسترس است .

 Luna با یک لیست بازی محدود اما به سرعت در حال گسترش و  با یک تجربه بازی مناسب ارائه میدهد.

بهترین سرویس بازی ابری Amazon luna

در حال حاضر، Luna فقط از گیم پلی مبتنی بر مرورگر وب پشتیبانی می کنه، اما میتونید با استفاده از کنترلر Luna قابلیت های اون رو به شدت افزایش دهید.

Luna در حال حاضر بازی هایی مانند Wonderful 101: Remastered، Ride 4 و Narita Boy را ارائه میکند.

سخن آخر

همانطور که گفته شد به دلیل دور بودن موقعیت جغرافیایی سرورها و در نتیجه ping بالا و کندی تبادل اطلاعات، امکان استفاده از سرویس های خارجی برای تجربه بازی ابری وجود نداره

 اما پرانیکس تلاش کرده که با استفاده از  تکنولوژی های روز صنعت کلود گیمینگ ، یک سرویس بازی قدرتمند و مقرون به صرفه را در اختیار  کاربران ایرانی قرار دهد. شما با استفاده از این سرویس به راحتی میتونید در هر مکان و زمانی با دوستان خود به صورت آنلاین و گروهی بازی کنید. 

فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی و ازش لذت ببری.

نظر شما درباره آینده بازی ابری در ایران چیست؟

در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید که از نظرات شما کلی انرژی میگیریم.

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید